cze 9, 2025
Zarząd ROD „Szarotka” w Zabrzu
Ogłasza przetarg na realizację zadania:
„Wymiana ogrodzenia zewnętrznego siatkowego na betonowy jak i wymiana bramy głównej oraz furtki na parceli nr 2 przy ulicy Hagera”
Opis przedmiotu zamówienia i jego zakres wraz z wymaganiami technicznymi
- Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiot zamówienia
„Wymiana ogrodzenia zewnętrznego siatkowego na betonowy jak i wymiana bramy głównej
oraz furtki na parceli nr 2 przy ulicy Hagera
- Lokalizacja – miejsce dostawy
Wykonawca w ramach realizacji zadania zobowiązany jest do dostawy wraz z transportem,
rozładunkiem montażem przedmiotu zamówienia do miejsca przeznaczenia, tj. Rodzinny
Ogród Działkowy „Szarotka” 41- 800 Zabrze, ul. Hagera
Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje:
- Wykonanie przedmiotu zamówienia polega na kompleksowej dostawie oraz montażu
ogrodzenia betonowego 200 mb z bramą wjazdową i furtką, wraz z wszystkimi elementami
montażowymi.
- Przygotowanie i zabezpieczenie miejsca wykonania robót na czas realizacji
- Demontaż oraz utylizacja istniejącego ogrodzenia wraz z bramą oraz furtką
- Przed przystąpieniem do montażu ogrodzenia – usunięcie i oczyszczenie terenu
z kamieni, gałęzi, roślinności, korzeni oraz innych rzeczy, które mogłyby utrudnić montaż
- Wykonanie fundamentów
- Montaż słupków oraz płyt betonowych, bramy i furtki
- Sprzątnięcie i uporządkowanie miejsca wykonania robót po zakończeniu całości prac
- Wywóz materiałów odpadowych pochodzących z przedmiotu zamówienia i ich utylizacja
Wymagane parametry
– wymiary 50 cm x 200 cm
– wykonane z mieszanki cementu, wody i kruszywa o klasie C16/20
– zbrojone drutem karbowanym Ø 5 i wzmacnianie dodatkami do betonu
– ilość przęseł 4 szt.
– wymiary min 11,5 cm -13,5 x 274 cm wysokości, osadzone w gruncie na głębokość min 74
cm zalane betonem C16/20
– wykonane z mieszanki cementu, wody i kruszywa o klasie C16/20- zbrojone drutem karbowanym Ø 5 i wzmacnianie dodatkami do betonu
- Brama wjazdowa z nazwą ogrodu + furtka (komplet)
– przesuwna z napędem elektrycznym
– długość bramy 420 cm, wysokość 190 cm
– rama o profilu 40x40x2mm wypełniona panelem 2D, szyna 80 cm
– zamontowana na fundamencie betonowym o wymiarach 200 cm x 60cm x 120 cm
– napis z nazwą ogrodu na bramie wykonany z dibondu srebrnego szczotkowanego o profilu 3 mm
– 4 piloty
– doprowadzenie prądu 70 metrów po stronie zleceniodawcy
– furtka wykonana z panelu 2D o profilu 40x40x1,5 o parametrach szer. 100 cm wys. 190 cm, klamka, zamek z kompletem kluczy
Warunki techniczno-organizacyjne:
1. Rodzaj prac, które Wykonawca obowiązany jest wykonać w ramach przedmiotu
zamówienia określa opis przedmiotu zamówienia i jego zakres wraz
z wymaganiami technicznymi.
2. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie prace niezbędne z punktu
widzenia sztuki budowlanej i obowiązujących przepisów, które należy
zrealizować by przedmiot zamówienia nie zagrażał mieniu i zdrowiu osób
postronnym.
3. W razie konieczności Wykonawca działając w oparciu o udzielone mu
przez Zamawiającego pełnomocnictwo wykona wszelkie konieczne uzgodnienia
wynikające z obowiązujących przepisów i norm w zakresie realizacji przedmiotu
zamówienia.
4. Wszystkie elementy nie ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, a niezbędne do
prawidłowego wykonania zadania muszą być dostarczone i zamontowane
przez Wykonawcę. Koszty te należy ująć w kosztach ogólnych zadania i doliczyć
do ogólnej kwoty za realizację zadania.
5. Roboty należy wykonać:
1) zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi w tym zakresie przepisami
i normami przy spełnianiu zasad BHP, przepisami prawa budowlanego, ustawy o odpadach,
ustawy o ochronie przyrody,
2) przy pomocy własnego sprzętu, materiałów i przez pracowników o odpowiednich
kwalifikacjach i uprawnieniach, ważnych badaniach lekarskich i psychotechnicznych oraz
przeszkolonych w zakresie przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz wyposażonych w
odpowiedni sprzęt i narzędzia.
6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim w
wiązdu z prowadzonymi robotami. Wykonawca od chwili przejęcia terenu robót aż do
chwili jego oddania ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody wynikłe
na tym terenie oraz terenie przyległym – graniczącym, w związku z prowadzonymi
robotami. Za wszystkie takie szkody powstałe przy wykonywaniu prac objętych
zamówieniem odpowiada Wykonawca.
7. Wykonawca powiadomi Zamawiającego o terminie dostawy z wyprzedzeniem 2 dni
oboczych za pomocą telefonu – na numer koordynatora ze strony Zamawiającego.
8. Wykonanie robót:
1) Rozpoczęcie robót nastąpi na podstawie protokołu przekazania terenu robót w terminie 2
dni roboczych od daty zawarcia umowy.
2) Roboty powinny być prowadzone pod stałym nadzorem osoby do tego upoważnionej –
kierownika robót posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
3) Wykonawca zabezpieczy na własny koszt dostęp do wszelkich potrzebnych mediów
(wody, energii elektrycznej, ścieków itp.) oraz poniesie koszty ich zużycia w czasie
realizacji zadania.
4) Wykonawca na własny koszt organizuje i likwiduje zaplecze robót oraz dokonuje wywozu
odpadów powstałych w trakcie robót na wysypisko.
5) Wykonawca jest zobowiązany znać wszelkie przepisy wydane przez organy administracji
państwowej i samorządowej, które są w jakikolwiek sposób związane z robotami
i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych
podczas prowadzenia robót.
6) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność przed Zamawiającym, organami nadzoru
budowlanego oraz organami kontrolnymi za ewentualne skutki powstałe w wyniku
zaniedbania lub rażącego naruszenia postanowień obowiązujących przepisów.
7) Wykonawca zobowiązany jest informować koordynatora ze strony Zamawiającego o
problemach i okolicznościach mogących wpłynąć na jakość robót lub opóźnienie terminu
zakończenia przedmiotu zamówienia.
8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli na każdym etapie wykonywania
zamówienia przez upoważnionych przedstawicieli, co do zgodności realizacji zamówienia
z jej zapisami oraz zakresem rzeczowym.
9) Polecenia Zamawiającego dotyczące realizacji robót będą wykonywane
przez Wykonawcę nie później niż w czasie przez niego wyznaczonym, pod groźbą
wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytułu wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi
Wykonawca.
10) Wykonawca zapewnia przez cały okres trwania robót, aż do momentu odbioru skuteczne
zabezpieczenie wszystkich robót i urządzeń i pokrywa wszelkie ewentualne koszty
związane z nieskutecznością zabezpieczenia.
11) Wykonawca zobowiązany jest w przypadku wyrządzenia szkód bez względu na
przyczynę – do dokonania naprawy lub doprowadzenia do stanu właściwego na własny
koszt.
12) Ewentualne szkody powstałe w wyniku prowadzenia robót Wykonawca winien usunąć
we własnym zakresie i na własny koszt.
9. Zabezpieczenie terenu robót:
1) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren robót z chwilą jego przejęcia.
Za zabezpieczenie materiałów i urządzeń (przed kradzieżą, niekorzystnymi warunkami
atmosferycznymi) niezbędnych do realizacji zadania, składowanych na terenie robót
odpowiada Wykonawca.
2) Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia i oznakowania miejsca wykonywania
przedmiotu umowy do czasu zakończenia prac.
Ochrona środowiska w czasie wykonywania robót:
1. Wykonawca zobowiązany jest do przedsięwzięcia środków ograniczających wpływ
prowadzonych prac na środowisko naturalne, a w szczególności:
– utrzymania czystości i porządku terenu robót,
– segregacji oraz ewidencji odpadów powstałych w wyniku wykonywania robót,
– gospodarowanie powstałymi odpadami zgodnie z Ustawą o odpadach.
2. Bezpieczeństwo i higiena pracy:
– Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegał przepisów dotyczących
bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 06
lutego 2003 r.
– Wykonawca przed podjęciem pracy zobowiązany jest do przeszkolenia, na swój koszt,
pracowników własnych w zakresie obowiązujących przepisów BHP, porządku i dyscypliny
pracy, bezpieczeństwa pożarowego i występujących zagrożeń, zasad łączności i alarmowania,
znajomości rejonu prac oraz zgłaszania wypadków przy pracy.
– Wykonawca zapewnia dla swoich pracowników odzież roboczą, hełmy, środki ochrony
osobistej w tym między innymi w rękawice i okulary oraz niezbędne narzędzia pracy.
– Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne
oraz sprzęt i odpowiednią odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych na budowie.
– Za bezpieczeństwo pracowników na terenie robót odpowiedzialność ponosi Wykonawca robót.
– Pracownicy muszą posiadać aktualne przeszkolenie z zakresu BHP adekwatne do zakresu
wykonywanych czynności, posiadać odpowiednie kwalifikacje oraz orzeczenia lekarskie o
dopuszczeniu do pracy.
– Wykonawca ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracowników, za wypadki
w pracy oraz szkody powstałe wskutek zaistnienia schorzeń związanych z warunkami pracy.
Strony wyłączają w tym zakresie odpowiedzialność solidarną Zamawiającego. Za szkody nie
pokryte ubezpieczeniem odpowiada Wykonawca.
– Pracownicy pracujący na wysokości muszą posiadać aktualne zaświadczenia
o dopuszczeniu do pracy na wysokości. Przy robotach na wysokości powyżej 4 m należy
zabezpieczyć robotników pasami.
– W razie zaistnienia wypadku przy pracy, któremu uległ pracownik Wykonawcy, należy
postępować zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 roku w sprawie
ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz jednocześnie powiadomić o tym
fakcie Zamawiającego.
3. Materiały pochodzące z wykonania robót:
– Zagospodarowanie całkowitej ilości materiału leży po stronie Wykonawcy.
– Wykonawca staje się właścicielem odpadów powstałych w trakcie realizacji zadania i
zobowiązany jest do ich zagospodarowania lub usunięcia na własny koszt i ryzyko, przy
zachowaniu wymogów prawa, a w szczególności: prawa budowlanego i przepisów
wykonawczych do tego prawa oraz prawa dotyczącego ochrony środowiska i transportu
drogowego oraz odpadów.
– Wykonawca zapewni, aby materiały w okresie składowania na terenie robót nie stanowiły
zagrożenia oraz nie doprowadzały do zanieczyszczenia terenów prywatnych i przestrzeni
publicznej.
– Odpady nieszkodliwe dla środowiska uzyskane w wyniku robót należy wywieźć na
wysypisko.
– Materiały nie podlegające przyjęciu na wysypisko odpadów należy przekazać do zakładu
utylizacji.
Transport i sprzęt:
1. Wszystkie środki transportu używane przez Wykonawcę muszą posiadać odpowiednie
zezwolenia oraz aktualne badania techniczne.
2. Wykonawca będzie usuwać na bieżąco, na własny koszt, wszelkie zanieczyszczenia
spowodowane jego pojazdami na drogach publicznych oraz dojazdach do placu budowy.
3. Maszyny, urządzenia i sprzęt, które podlegają dozorowi technicznemu, a są eksploatowane
na terenie robót, muszą posiadać dokumenty uprawniające do ich eksploatacji.
4. Wykonawca jest zobowiązany do używania jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje
niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robót.
5. Sprzęt będący własnością Wykonawcy lub wynajęty do wykonywania robót ma być
utrzymywany w dobrym stanie i gotowości do pracy. Będzie on spełniał normy ochrony
środowiska i przepisy dotyczące jego użytkowania.
6. Osoby obsługujące sprzęt powinny być odpowiednio przeszkolone.
Obowiązki Wykonawcy:
1. Terminowe wykonanie przedmiotu zamówienia,
2. Informowanie koordynatora zamówienia o problemach związanych z realizacją przedmiotu
zamówienia,
3. Wykonania przedmiotu zamówienia przy pomocy osób o odpowiednich kwalifikacjach
i uprawnieniach oraz przeszkolonych w zakresie przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz
wyposażonych w odpowiedni sprzęt i narzędzia,
4. Realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i
warunkami technicznymi,
5. Robót, utrzymania porządku w miejscu wykonywania przedmiotu zamówienia i wokół tego
miejsca, usuwania na bieżąco na własny koszt odpadów i śmieci powstałych w trakcie
wykonywania
6. Ponoszenia odpowiedzialności za sprawy związane z bezpieczeństwem, higieną i ochroną
przeciwpożarową w związku z prowadzonymi robotami i z zabezpieczeniem terenu robót,
7. Zabezpieczenia i oznakowania prowadzonych robót oraz utrzymania stanu technicznego i
prawidłowości oznakowania przez cały czas trwania zadania,
8. Używania urządzeń i sprzętów do wykonania przedmiotu zamówienia posiadających
dopuszczenia do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych,
9. Ubezpieczanie swoich pracowników od następstw nieszczęśliwych wypadków takich jak:
śmierć i trwały uszczerbek na zdrowiu, które mogą powstać w czasie wykonywania robót
objętych zamówieniem,
10. Zabezpieczenia miejsce pracy w taki sposób, aby uniknąć zniszczenia
mienia Zamawiającego. Za szkody powstałe w trakcie wykonywania prac odpowiedzialność
ponosi Wykonawca,
11. Posiadania w całym okresie realizacji niezbędnych, aktualnych uprawnień, zezwoleń i
umów w celu wykonania przedmiotu zamówienia,
12. Powiadomienia Zamawiającego o gotowości do odbioru końcowego robót,
13. Przedsięwzięcia środków ograniczających wpływ prowadzonych prac na środowisko
naturalne, a w szczególności:
– utrzymania czystości i porządku placu budowy,
– segregacji oraz ewidencji odpadów powstałych w wyniku wykonywania robót,
– gospodarowanie powstałymi odpadami zgodnie z Ustawą o odpadach.
Obowiązki i prawa Zamawiającego:
1. Przekazanie w ustalonym terminie urządzeń, w celu wykonania usługi na podstawie
obustronnych ustaleń.
2. Udostępnienie do wglądu posiadanych dokumentacji w zakresie dotyczącym przedmiotu
3. Wyznaczenie linii montażu ogrodzenia – geodeta
4. Prowadzenie okresowych kontroli prowadzenia usług objętych umową.
5. Przystąpienie do odbioru robót w ustalonych terminach.
6. Dokonanie odbioru przedmiotu umowy w ustalonym trybie i terminie.
7. Dokonanie zapłaty za wykonane prace w ustalonym trybie i terminach.
Odbiór przedmiotu zamówienia:
1. Po wykonaniu całości przedmiotu zamówienia, na podstawie zawiadomienia Wykonawcy o
zakończeniu prac przekazanego Zamawiającemu, zostanie sporządzony protokół odbioru końcowego potwierdzony przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Obowiązek sporządzenia protokołu odbioru końcowego spoczywa na Wykonawcy. Zawartość merytoryczną jak i formę protokołu odbioru Wykonawca jest obowiązany uzgodnić z Zamawiającym, przy czym protokół powinien zawierać w szczególności:
1. datę i miejsce sporządzenia,
2. oznaczenie przedmiotu zamówienia,
3. miejsce prowadzenia robót,
4. wynagrodzenie netto za realizację zadania,
5. oznaczenie numeru e-Ru i daty zawarcia zamówienia,
6. wykaz osób uczestniczących w odbiorze ze strony Zamawiającego i Wykonawcy,
7. wskazanie czy w trakcie prac brał udział podwykonawca,
8. stwierdzenie o braku uwag lub wpisanie zastrzeżeń w zakresie jakości, prawidłowości,
terminowości oraz wykonaniem zgodnie z przedmiotem zamówienia,
9. podpisy osób uczestniczących w odbiorze.
Termin realizacji:
Termin realizacji: od podpisania umowy do 30.09.2025r
Wizja lokalna:
1. Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej terenu prowadzonych prac.
W tym celu należy skontaktować się z Zarządem ogrodu nr tel.:515 250 380,
Wizja lokalna nie ma charakteru obowiązkowego.
Warunki udziału w postępowaniu:
1. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności do występowania w obrocie
gospodarczym za spełniony, jeżeli Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub
zawodową wpisany jest do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych
prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej za
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się: należytym wykonaniem usług w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, w ramach jednej umowie polegającą na
dostawie i montaż ogrodzenia o łącznej wartości minimum 100 000,00 zł brutto wraz
z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Ocena ofert
Zamawiający dokona oceny ofert w oparciu o następujące kryterium:
Cena brutto podana w PLN za wykonanie zadania
Termin i sposób składania ofert
Termin składania ofert – 13.06.2025r
Sposób drogą elektroniczną na adres mailowy: szarotka.zabrze@gmail.com
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.
Załączniki:
1.Opis przedmiotu zamówienia.
2.Projekt umowy.
3.Przedmiar.
Przedmiar-Ogrodzenie-2
Przedmiar-Ogrodzenia